Iparágak

RPA a Szolgáltatóközpontok (SSC-k) számára:

Iparági szakértők szerint az SSC-k körében széles körű RPA adoptáció várható az elkövetkező időszakban. Alapvetően az RPA alábbi képességei miatt várható az RPA gyors elterjedése az SSC-knél:

    • A bonyolult – és széleskörű elvárásokat tartalmazó – folyamatokat is lefedni képes folyamat automatizáció lehetősége,
    • Gyors- és megbízható automatizáció lehetősége,
    • Az RPA technológia folyamatos fejlesztése révén egyre kevesebb robottal, kisebb infrastruktúra igénnyel oldható meg az implementáció,
    • Vállalati szintű – alkalmazásokon átívelő – biztonsági megoldások alkalmazása, ide értve az adatbiztonsági és üzemeltetési kérdések figyelembevételét, illetőleg a legmodernebb titkosítási eljárások alkalmazását.

  RPA a bankszektor számára:

A folyamatok támogatása RPA-val:

    • A bank- és biztosítási szektor folyamatainak egyik jellemzője, hogy gyakran változik. Az RPA lehetőséget biztosít az end to end folyamatok folyamatos felülvizsgálatára és a változó elvárásokhoz történő rugalmas igazítására mind a felhasználói beavatkozást igénylő, mind a teljesen automatizált folyamatok esetében egyaránt,

A prudens működés támogatása RPA segítségével:

    • A bankszektor működését erőteljes jogszabályi, illetőleg szabályozói kontroll jellemzi. RPA segítségével:
      • a szabályozói előírások pontosan betartathatók,
      • a manuális adatbevitelből eredő hibák közel nullára redukálhatók,
      • a biztonsági ellenőrzések alapjául szolgáló elemzésekhez szükséges adatok gyorsan összegyűjthetők,
      • a szabályozói változások rugalmasan- és gyorsan lekövethetők.

  RPA a biztosítási szektor számára:

Az RPA a biztosítási szektor számára ugyanazon lehetőségeket tudja nyújtani, mint a bankszektor esetében. Ezen felül az RPA biztosítási szektor számára a folyamatok lefutásának akár 50%-os csökkentését is ígéri, mindezt akár – folyamattól függően – többféle ügyfélcsatornán keresztül, 24/7 rendelkezésre állási időben.

  RPA az egészségipar számára:

A betegszám növekedése jelentős adminisztrációs kihívás elé állítja az egészségügyi szolgáltatókat. Tekintve az ágazat meglehetősen alacsony digitalizációs szintjét, akár az ágazati folyamatok 40-50%-a digitalizálható lehet, és ha digitalizálható, akkor RPA-val automatizálható is, mindez jelentős mértékű betegelégedettséget eredményez. Az RPA különösen az alábbiakat tudja biztosítani egészségipar számára:

    • a papír alapú adatbázisok digitalizációjának automatizálását,
    • a működési folyamatok feletti jobb kontrollt,
    • az egészségügyi eszközök nyilvántartásainak összehangolását.

  RPA a Telekom szektor számára:

A telekommunikációs szektor szereplőinek legszignifikánsabb üzleti kihívása, hogy a szolgáltatásszint megfelelő biztosítása érdekében – darabszámban – gyorsan növekvő folyamataikat, illetőleg a keletkező adatokat kontroll alatt tudják tartani. A szektor ennek érdekében folyamatos innovációs kényszerben kénytelen működni. Az innováció egyik megnyilvánulása az RPA lehet, amely segítheti az iparági szereplőket, hogy könnyen tudják kezelni a folyamatosan keletkező, növekvő mennyiségű, strukturálatlan adathalmazaikat. Az RPA különösen az alábbiakat tudja biztosítani a Telekom szektor számára:

    • a folyamatok változásának gyors lekövetése (testreszabhatóság és skálázhatóság),
    • az adatok gyors- és pontos átvitele különböző platformok között,
    • az automatizált folyamatokban az ügyféladatokon végzett adatok adatbiztonságának biztosítása,
    • az egy folyamatra eső működési költségek jelentős csökkenése.

  RPA a gyártás területén:

A gyártás területén működő vállalkozások versenyképességük biztosítása érdekében – gyártási folyamataikban – jelentős számú fizikai robotot alkalmaznak. A versenyképesség fenntartása, illetőleg növelése ugyanakkor az üzleti folyamatok digitalizációját is igényli, amelynek egyik eleme lehet az RPA alkalmazása. Az RPA különösen az alábbiakat tudja biztosítani a gyártóvállalatok számára:

    • Hatékonyabbá váló BackOffice folyamatok,
    • Külső- és belső szabályozói elvárásoknak történő pontosabb megfelelés.

  RPA a kereskedelem területén:

A kereskedelem területén működő vállalkozások (nagy-és kiskereskedők, online értékesítők stb…) legnagyobb kihívása alapvetően az ágazatot súlytó munkaerőhiány, illetve ehhez kapcsolódóan a megfelelő munkaerő rendelkezésre állásának biztosítása. A szektort érintő másik kihívás a folyamatosan és jelentősen változó vásárlói elvárásoknak történő megfelelés. Az RPA segítségével a kereskedelem területén működő vállalkozások gyorsabban és pontosabban képesek a szállítási elvárásoknak megfelelni, ezáltal jelentősen képesek javítani a vásárlói élményt. Az RPA különösen az alábbiakat tudja biztosítani a kereskedelmi szektor számára:

    • Értékesítési elemzések automatizálása,
    • Termék-promóciókhoz kapcsolódó manuális feladatok automatizálása,
    • Raktárkészlet-tervezés
    • Újtermék bevezetés.