Telekommunikációs szektor

A telekommunikációs szektor szereplőinek legszignifikánsabb üzleti kihívása, hogy a szolgáltatásszint megfelelő biztosítása érdekében – darabszámban – gyorsan növekvő folyamataikat, illetőleg a keletkező adatokat kontroll alatt tudják tartani. A szektor ennek érdekében folyamatos innovációs kényszerben kénytelen működni. Az innováció egyik megnyilvánulása az RPA lehet, amely segítheti az iparági szereplőket, hogy könnyen tudják kezelni a folyamatosan keletkező, növekvő mennyiségű, strukturálatlan adathalmazaikat. Az RPA különösen az alábbiakat tudja biztosítani a Telekom szektor számára:
      • a folyamatok változásának gyors lekövetése (testreszabhatóság és skálázhatóság),
      • az adatok gyors- és pontos átvitele különböző platformok között,
      • az automatizált folyamatokban az ügyféladatokon végzett adatok adatbiztonságának biztosítása,
      • az egy folyamatra eső működési költségek jelentős csökkenése.